ślizgające się sprzęgło, czy co?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • domanskip
    Classic
    • 2007
    • 30

    ślizgające się sprzęgło, czy co?

    WITAM ,
    tym razem pytanie z pogranicza szybki łatwych i przyjemnych , czyli

    octavka 2 wersja ambiente w podlokietniu wejscie aux max iphona chce przez to gnizado puscic muze i co i cisza , jakos sie to specjalnie przełancza w radiu zeby wszystko grało jak trzeba ? czy moze cos jest niepodłączonego ? radio streem mp3

    jak by ktos wiedzial jak to rozpracowac bede wdzieczny
  • adaś
    Elegance
    S_OCP Member
    • 2006
    • 876
    • Volkswagen

    #2
    ślizgające się sprzęgło, czy co?

    Od jakiegoś czasu moją Octę męczy następująca dolegliwość. Od czasu do czasu jadąc w trasie przy wyprzedzaniu na 4 biegu mam następujące objawy: przy mocniejszym depnięciu obroty szybko wzrastają (do ok 4tys), ale auto nie przyspiesza, po czym obroty spadają (do ok 3tys) i auto zaczyna ciągnąć.
    Wiem, ze jest to jeden z klasycznych przykładów ślizgającego się sprzęgła, ale tutaj pojawia się pytanie. Powyższe objawy występują jedynie na mokrej, lub lekko oblodzonej nawierzchni. Sprawdzałem to, bo chciałem się upewnić, ze to sprzęgło i czas na wymianę. Na suchej nawierzchni (przy podobnych temperaturach) nawet przy mocnym 'bucie' efekt ten nie występuje.
    Nadmienię, ze auto posiada system ASR i podejrzewam, ze to może miec jakis wpływ (kontrolka ASR nie zapala się jednak w w/w sytuacji).
    Może ktoś miał podobny przypadek i jest w stanie powiedzieć, czy to juz faktycznie czas na nowe sprzęgło.
    Pozdro
    Jest: VW Passat B6 04.2010 2.0 TDI CR CBBB (170KM/350Nm) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=88468;
    a do zadań miejskich: VW Lupo 1.4 AUD MY2004 (60KM/116Nm seria)
    Była: O1 L&K kombi 1.9 TDI AHF 2001/2002 (160KM/356Nm by ECU Project)
    O2 kombi 4x4 1.9 TDI BXE 2006 (147KM/345Nm by ECU Project)

    Komentarz

    • JanuszSz
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 2835
      • Superb II combi (3T5)

      #3
      Sprzęgło możesz odpuścić.Wydaje mi się,że są to objawy chwilowej utraty trakcji.Miewam czasami coś takiego,nawet przy ruszaniu pod górę.Wiadomo,że u nas na drogach znajduje się wszelaki syf,który w połączeniu z niewielką wilgocią tworzy na asfalcie śliską maź.
      Gdyby to było sprzęgło,miałbyś takie objawy zawsze,niezależnie od podłoża.
      Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

      Komentarz

      • adaś
        Elegance
        S_OCP Member
        • 2006
        • 876
        • Volkswagen

        #4
        JanuszSz,
        Wydaje mi się,że są to objawy chwilowej utraty trakcji.
        Dobra, ale czy wtedy nie powinien się załączyć ASR, co powinno być widoczne na kontrolce?
        Jest: VW Passat B6 04.2010 2.0 TDI CR CBBB (170KM/350Nm) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=88468;
        a do zadań miejskich: VW Lupo 1.4 AUD MY2004 (60KM/116Nm seria)
        Była: O1 L&K kombi 1.9 TDI AHF 2001/2002 (160KM/356Nm by ECU Project)
        O2 kombi 4x4 1.9 TDI BXE 2006 (147KM/345Nm by ECU Project)

        Komentarz

        • koja86
          RS
          S_OCP Member
          • 2007
          • 3178

          #5
          Zamieszczone przez adaś
          Dobra, ale czy wtedy nie powinien się załączyć ASR, co powinno być widoczne na kontrolce?
          Powinno być sygnalizowane na desce
          Takie zwykłe Ambiente

          Komentarz

          • djczas
            RS
            • 2005
            • 9612

            #6
            jak przy przyspieszaniu to jak zerwiesz przyczepność to powinna mrugać lapmka od asr jak nie mruga to znaczy zę w tej chwili nie działa asr a jak sie świeci na stałe to znaczy że jest uszkodzony

            Komentarz

            • JanuszSz
              RS
              S_OCP Member
              • 2007
              • 2835
              • Superb II combi (3T5)

              #7
              Nie mam ASR,więc nie wiem,co się powinno załączyć.Opisałem tylko objawy,które miewam i prawdopodobne przyczyny.
              Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

              Komentarz

              • dariuspolo
                L&K
                S_OCP Member
                • 2007
                • 1168

                #8
                adaś, jezeli tracil bys przyczepnosc to musiala by mrugac kontrolka do tego slyszal bys i czul jak ASR wychamowywuje kolo( takie lekkie szarpanie i towarzyszace temu odglosy przyponinajace zgrzyty).

                Wiec sa dwie mozliwosci, albo masz uszkodzony ASR i nie wlacza sie przy utracie trakci albo to slizgajace sprzeglo.
                T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
                SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
                Zuzycie paliwa

                Komentarz

                • adaś
                  Elegance
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 876
                  • Volkswagen

                  #9
                  dariuspolo,
                  We wtorek jade na wymianę oleju, więc od razu podłączy się go pod kompa, zeby zobaczyć czy są jakies błędy. ASR jest chyba jednak sprawny, bo w innych przypadkach, tzn. przy przyśpieszaniu na śliskiej nawierzchni i niższych biegach kontrolka mruga bez problemu.
                  Opisane objawy wskazywałyby na sprzęgło, ale zastanawia mnie czemu one nie występują przy dobrej przyczepności (sprawdzałem wiele razy).
                  Jest: VW Passat B6 04.2010 2.0 TDI CR CBBB (170KM/350Nm) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=88468;
                  a do zadań miejskich: VW Lupo 1.4 AUD MY2004 (60KM/116Nm seria)
                  Była: O1 L&K kombi 1.9 TDI AHF 2001/2002 (160KM/356Nm by ECU Project)
                  O2 kombi 4x4 1.9 TDI BXE 2006 (147KM/345Nm by ECU Project)

                  Komentarz

                  • JanuszSz
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 2835
                    • Superb II combi (3T5)

                    #10
                    Zamieszczone przez adaś
                    Opisane objawy wskazywałyby na sprzęgło, ale zastanawia mnie czemu one nie występują przy dobrej przyczepności (sprawdzałem wiele razy).
                    Dlatego ,że sprzęgło jest ok.
                    Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

                    Komentarz

                    • przemeku
                      Ambiente
                      • 2007
                      • 222

                      #11
                      ja miałem takie same objawy: temp dodatnia,droga niby sucha, ale w rzeczywistości była na niej jakaś maź. Przy przyspieszaniu objawy takie jak opisałeś, takie jakby się sprzęgło ślizgało, ale obroty w dół i ASR się nie zapalał ( nie wiem dlaczego). Ja wtedy wyłączyłem ASR i testowałem. Wynik była taki, auto dalej nie przyspieszało, ale obroty na czerwone pole i ciągłe "mieszanie" kołami-czyli nie sprzęgło. Nie mam pojęcia czemu ASR się nie zapalał.ASR mam sprawny, gdyż przy ostrym ruszaniu działa.

                      ps.
                      Jeśli sprzęgło się ślizga to auto nie jedzie, ale obroty nie spadają tylko rosną.
                      Jeśli trakcja to ASR zdejmuje obroty.
                      ps2. następnym razem wyłącz ASR i potestuj

                      Komentarz

                      • JanuszSz
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2007
                        • 2835
                        • Superb II combi (3T5)

                        #12
                        adaś, Zaciągnij ręczny i spróbuj ruszyć,jeśli sprzęgło jest w porządku,to silnik zgaśnie.
                        Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

                        Komentarz

                        • adaś
                          Elegance
                          S_OCP Member
                          • 2006
                          • 876
                          • Volkswagen

                          #13
                          przemeku,
                          Jeśli sprzęgło się ślizga to auto nie jedzie, ale obroty nie spadają tylko rosną.
                          Jeśli trakcja to ASR zdejmuje obroty.
                          No właśnie, tak się przyjmuje. Dziwnie jest jednak to, że kontrolka ASR się nie zapala. Może po prostu ten typ tak ma
                          Jest: VW Passat B6 04.2010 2.0 TDI CR CBBB (170KM/350Nm) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=88468;
                          a do zadań miejskich: VW Lupo 1.4 AUD MY2004 (60KM/116Nm seria)
                          Była: O1 L&K kombi 1.9 TDI AHF 2001/2002 (160KM/356Nm by ECU Project)
                          O2 kombi 4x4 1.9 TDI BXE 2006 (147KM/345Nm by ECU Project)

                          Komentarz

                          • dariuspolo
                            L&K
                            S_OCP Member
                            • 2007
                            • 1168

                            #14
                            adaś, u mnie w okolicy mam jedno miejsce lekko pod gorke z nierownym asfaltem (lata na lacie) jezeli jest mokro i przy wyprzedzaniu redukuje z 6 na 5bieg( lub 5 na 4)
                            to obojetnie czy w Octavi czy Ibizie widze jak kontrolka ASR miga, autem lekko szarpie,
                            obroty w tym momencie lekko faluja( obroty chca isc do gory tak jak i predkosc ale w momencie szarpniecia leeko spadaja i znowu ida)
                            T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
                            SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
                            Zuzycie paliwa

                            Komentarz

                            • kurynio
                              Ambiente
                              • 2007
                              • 166

                              #15
                              Zamieszczone przez JanuszSz
                              adaś, Zaciągnij ręczny i spróbuj ruszyć,jeśli sprzęgło jest w porządku,to silnik zgaśnie.
                              dobry sposob na sprawdzenie stanu sprzęgła, ale próbuj ruszyć z 4 biegu

                              Komentarz

                              • Andja
                                Rider
                                • 2006
                                • 596

                                #16
                                jezeli kola traca przyczepnosc to ASR na 100% musi sie wlaczyc i zaczyna migac kontrolka

                                Komentarz

                                • JanuszSz
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2007
                                  • 2835
                                  • Superb II combi (3T5)

                                  #17
                                  Andja, Tu się nie zgodzę.Istnieje jakaś granica,od której ASR zaczyna działać.
                                  Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

                                  Komentarz

                                  • dariuspolo
                                    L&K
                                    S_OCP Member
                                    • 2007
                                    • 1168

                                    #18
                                    JanuszSz, poniewasz ASR kozysta z czujnikow ABSu to to musi dzialac
                                    tak jak ABS od ok.10kmh
                                    T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
                                    SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
                                    Zuzycie paliwa

                                    Komentarz

                                    • Andja
                                      Rider
                                      • 2006
                                      • 596

                                      #19
                                      Zamieszczone przez JanuszSz
                                      Andja, Tu się nie zgodzę.Istnieje jakaś granica,od której ASR zaczyna działać.
                                      ale na IV biegu przy 3000 obr musi zawsze zadzialac

                                      Komentarz

                                      • lukasz3112
                                        RS
                                        • 2008
                                        • 3607

                                        #20
                                        Witam,
                                        żeby nie zakładać nowego tematu piszę tutaj...
                                        wczoraj podczas ostrego ruszania ślizgneło się sprzęgło...dziś też się to pojawiło
                                        Objaw: podczas ostrego wciskania pedału gazu wskazówka obrotomierza rośnie a auto nie przyspiesza tak bardzo jak wcześniej (jakby koła ślizgały się po drodze).
                                        Jakie sprzęgło najlepiej teraz założyć? jakies mocniejsze żeby się to nie pojawiło znowu za parenaście tysięcy km? jakies propozycje? mam silnik ALH 90KM po chipie.
                                        Opel Vectra 1.6 16V --> Skoda Octavia I 1.9 TDI ALH+ --> Skoda Octavia I 1.9 TDI ASZ+ --> Ford Mondeo ST220 3.0V6 --> Skoda Octavia II 2.0 TDI BKD -->Vectra C OPC 2.8T -->Mitsubishi Lancer X 2.0DI-D --> Skoda Octavia 2 FL -->Renault Laguna III GT 2.0dci-->obecnie Toyota Auris IIFL Hybrid i Ford Focus MK3

                                        Komentarz

                                        • adaś
                                          Elegance
                                          S_OCP Member
                                          • 2006
                                          • 876
                                          • Volkswagen

                                          #21
                                          Jako, że sam zakładałem ten temat, to pozwolę sobie go sfinalizować. U mnie, o dziwo, pomogła wymiana amortyzatorów. Stare widocznie miały już dosyć. Więc to, co brałem za uślizg sprzęgła, to był de facto brak trakcji. Tłumaczy to czemu efekt ten występował jednynie na śliskiej nawierzchni. Zastanawia jednak fakt, czemu nie było to wyłapywane przez ASR.
                                          Jest: VW Passat B6 04.2010 2.0 TDI CR CBBB (170KM/350Nm) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=88468;
                                          a do zadań miejskich: VW Lupo 1.4 AUD MY2004 (60KM/116Nm seria)
                                          Była: O1 L&K kombi 1.9 TDI AHF 2001/2002 (160KM/356Nm by ECU Project)
                                          O2 kombi 4x4 1.9 TDI BXE 2006 (147KM/345Nm by ECU Project)

                                          Komentarz

                                          • lukasz3112
                                            RS
                                            • 2008
                                            • 3607

                                            #22
                                            adaś, no ale u mnie wczoraj to się zrobiło na suchej nawierzchni i na 4 biegu
                                            nie ma tragedii bo to się zrobiło chyba ze 3 razy. Dziś podczas dojezdzania do pracy tylko raz. a tak to całą drogę było wszystko ok.
                                            Opel Vectra 1.6 16V --> Skoda Octavia I 1.9 TDI ALH+ --> Skoda Octavia I 1.9 TDI ASZ+ --> Ford Mondeo ST220 3.0V6 --> Skoda Octavia II 2.0 TDI BKD -->Vectra C OPC 2.8T -->Mitsubishi Lancer X 2.0DI-D --> Skoda Octavia 2 FL -->Renault Laguna III GT 2.0dci-->obecnie Toyota Auris IIFL Hybrid i Ford Focus MK3

                                            Komentarz

                                            • adaś
                                              Elegance
                                              S_OCP Member
                                              • 2006
                                              • 876
                                              • Volkswagen

                                              #23
                                              lukasz3112,
                                              no ale u mnie wczoraj to się zrobiło na suchej nawierzchni
                                              No to raczej sprzegło. Zastanow się czy przy okazji nie wymienić dwumasa - bo sama wymiana nie jest tania. Generalnie polecany jest kpl Sachs'a, ale nie Luk'a. Swojego czasu kolega Łukasz miał na to dobre ceny.
                                              Jest: VW Passat B6 04.2010 2.0 TDI CR CBBB (170KM/350Nm) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=88468;
                                              a do zadań miejskich: VW Lupo 1.4 AUD MY2004 (60KM/116Nm seria)
                                              Była: O1 L&K kombi 1.9 TDI AHF 2001/2002 (160KM/356Nm by ECU Project)
                                              O2 kombi 4x4 1.9 TDI BXE 2006 (147KM/345Nm by ECU Project)

                                              Komentarz

                                              • lukasz3112
                                                RS
                                                • 2008
                                                • 3607

                                                #24
                                                adaś, wymiana to mnie zbytnio aż tak bardzo nie interesuje bo będę to robił u kumpla w ASO. także policzy mi to jak zawsze tanio tylko właśnie pytanie czy wszystko wymieniać czy samo sprzęgło..czy może linke podciągnąć?
                                                Opel Vectra 1.6 16V --> Skoda Octavia I 1.9 TDI ALH+ --> Skoda Octavia I 1.9 TDI ASZ+ --> Ford Mondeo ST220 3.0V6 --> Skoda Octavia II 2.0 TDI BKD -->Vectra C OPC 2.8T -->Mitsubishi Lancer X 2.0DI-D --> Skoda Octavia 2 FL -->Renault Laguna III GT 2.0dci-->obecnie Toyota Auris IIFL Hybrid i Ford Focus MK3

                                                Komentarz

                                                • Czader
                                                  Ambiente
                                                  • 2005
                                                  • 145

                                                  #25
                                                  W tych silnikach nie ma linki do sprzegla jest sterowane hydraulicznie - raczej masz sprzeglo do wymiany - ALH po czipie musi w koncu siasc sprzeglo ... chociaz moze sie uspokoi za jakis czas u mnie mam 140 tys. a juz od 70 tys sprzeglo czasem slizgalo ...
                                                  Czader

                                                  OCTA COMBI 2003 ALH

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...